Novinky

Akcia v Učiteľskej pukline

07.11.2011 11:53
V Majkovej jaskyni sme neboli už od konca apríla. Naposledy preto, aby sme lavínovým vysielačom našli a zmerali najkratšiu vzdialenosť medzi Majkovou j. a Polnočným dómom v Starej Garde. Tento víkend v sobotu sme (Cs. Igaz, P. Magdolen a R. Nevařil) sa rozhodli navštíviť učiteľskú puklinu v Majkovej j., ktorá predstavuje jej najnižšie uložené miesto, podľa mapy sa nachádzajúce asi 18 výškových metrov nad Polnočným dómom. Pracovná akcia netrvala dlho,...

Oslavujeme

25.10.2011 15:43
Napriek tomu, že cez víkend sa navštívili 3 naše jaskyne a prichystali sme aj drevo na zimu, tento víkend nebol pracovný. Jedným z dôvodov je, že sa konal tradičný záver sezóny, čo dnes, keď máme novú základňu už vôbec neznamená, že v zime nebudeme chodiť do jaskýň. Je to akcia skôr pripomínajúca tradície našej skupiny a hlavne zabezpečujúca veľké stretnutie všetkých našich jaskyniarov, ale aj jaskyniarov z priateľských skupín. Ako každý rok, aj teraz sme piekli prasa...

Aj takéto sú akcie

10.10.2011 10:16
V piatok večer okolo deviatej v trojici (J. Pavlikovska, R. Dočolomanský a Cs. Igaz) vyrážame do Starej gardy. Sme plní očakavania, predstáv, nadšenia. Sme naladení, že Stará garda nás dnes pustí ďalej. Možno len pár metrov, možno viac. Nabalené je všetko, čo k tomu potrebujeme. Zostúpime do Siene strachu a pustíme sa do práce v Hilti pukline. Ale hneď pri vŕtaní prvej diery sa zdá, že niečo nie je v poriadku. Vŕtačka sa správa čudne, vrták sa zasekáva v skale....

Rozširovanie pokračuje

04.10.2011 08:58
V sobotu sme sa ako obvykle pobrali do jaskyne Stará garda. Jaskyniarskej akcii predchádzalo raňajšie upratovanie okolo základne, pretože obec Lozorno zabezpečila pre chatárov kontajner na odpad. Počas odnosu vyradených vecí prišli na základňu traja záujemcovia o jaskyniarstvo zo Stupavy. Najprv nám pomohli s vynášaním odpadu a potom súhlasili s akciou v Starej garde. Pri zostupe sme nemali najmenší problém, a tak sme nadšencov zapojili do vynášania kameňov....

Skrášľovanie základne

26.09.2011 14:17
Krb na základni na Košariskách už pôsobí hovotým dojmom, aj keď vrch obkladu ešte chýba. Tomáš, Eva a Čáro vymurovali väčšiu časť chýbajúceho obkladu, čo nebolo až také jednoduché, vzhľadom na komplikovaný tvar celého krbu a miesto, kde sa v izbe nachádza. V ten večer sa ešte stihol omietnuť a na druhý deň, v nedeľu opucovať, takže miestnosť teraz už vyzerá príjemne, nepôsobí rušivo nič, čo by vzbudzovalo dojem nedokončenej roboty. Okrem tejto hlavnej činnosti sme sa v...

Pohľad z Hilti pukliny

20.09.2011 13:37
Studňa na pravej strane plazivky smerujúcej od Siene strachu ku Kučeravým kvapľom už dávno upútala našu pozornosť, ale kvôli iným prácam v Garde sme sa k nej do tohto víkendu nedostali. Prístup do nej bol zablokovaný balvanmi, ktoré navyše zúžili aj celú plazivku. V sobotu sme sa vydali traja (M. Adam, Cs. Igaz a P. Magdolén) do Gardy plní očakávania, že čo pred nami skrývajú tie balvany. Po šiestich dierach sa nám ich podarilo uvolniť a Peter vliezol do studne....

Hľadáme cestu k Majkovej jaskyni

13.09.2011 15:24
    Na prvú pracovnú akciu tento víkend sme vyrážali s Peťom v piatok, o siedmej večer. Zišli sme do Chaosu v Starej garde, kde sme troma dierami rozšírili puklinu na dne studne, ktorá sa prehĺbila ešte pred dvoma víkendmi (Magdolén, Nevařil, Ševčík).  Do studne sa lezie cez blokovisko, ktoré charakterizuje celé dno Chaosu. Na dne je už masív s naplaveným pieskovým sedimentom. Puklina, ktorá nás zaujímala, smeruje k Jubilejnej jaskyni...

Otvárame Hilti chodbu

05.09.2011 16:54
    Ešte v marci pri objave nových priestorov v Starej garde nás na začiatku upútala odtoková puklina s prievanom. Vedeli sme, že je to perspektívne miesto a že tu budeme pôsobiť. Prednosť ale mal podrobný prieskum koncových častí objavu a najmä zameriavanie objavených chodieb. Čas na postupy v spomenutej puklinovej chodbe nastal tento piatok. Kľúčovým faktorom pre zahájenie prác bola kúpa novej vŕtačky Hilti T-6A v piatok doobeda. Plní...

Ukončenie prázdnin na Borinke

30.08.2011 14:24
V horúcich ľúčoch sa stretávame na jaskyniarskej základni vo väčšom počte. Našou snahou bolo pokročiť s dostavbou o ďalší krok napred. Prichádzame rôzne vo štvrtok a v piatok, ale pracovať sa začína až v sobotu. Prvou fázou je vypratanie obytnej časti chaty a následné natiahnutie a prilepenie linolea. Potom nastupuje montáž kuchynskej linky s drezom ako aj dorobenie obkladov a obvodových líšt. V spacej časti chaty na poschodí je riadne poupratované a vymenené postelné prádlo za...

Predlžený víkend

28.06.2011 10:32
S Maťom Kučerom vyrážame z Bratislavy v piatok o druhej a s medzizastávkou v Pohostinstve pod Pajštúnom sa na základňu na Košariskách dostavíme okolo šiestej. Po výdatnej večeri a trochu upratovania zaspávame skoro. V sobotu stávame ešte pred ôsmou a po rannej kávičke sa púšťame do práce: dorábania dreveného obkladu na štíte chatky. Medzičasom prichádzajú Eva a Tomáš Ďurkoví s Petrom Čarním, ktorí sa púšťajú do kúpelne a do krbu....

Festivalová nálada a práca na striedačku

21.06.2011 15:29
    Celý náš víkend v Borinskom krase prebehol v nálade nultého ročníka festivalu, ktorý sa konal pri klube Zapadnutý kút a niesol aj rovnaké meno.  V sobotu sme prácu začali asi okolo desiatej po príchode Petra Čarného a Tomáša a Evy Ďurkovích. Tomáš s Evou dotiahli obklad kúpelne, kým Čáro a ja sme sa venovali vonkajšiemu drevenému obkladu tak, ako sme sa to naučili od Radovana Dočolomanského. Obklad danej steny sa podarilo vytiahnúť...

Aktuálny stav základne

14.06.2011 09:33
Po sobotňajšej stavebnej akcií už niektoré steny našej základne dostávajú takmer finálnu podobu. Pod strechou sa ale obklad robí ťažko, hlavne ak z lešenia s každou doskou musíme skákať dole na zarezanie, preto budeme vďační za každú pomoc. Vopred diky.

Finalizácia terénnych úprav pred základňou

08.06.2011 10:38
V sobotu po prýchode Evi a Tomáša Ďurkových a Vlada Muchu sme prakticky okamžite pustili do práce. Vyložili sme krbovú vložku, ktorú nám zohnala Eva a upravil Tomáš a pustili sme sa do zemných prác. Tomášové terénne vozidlo s prívesom a stroj, ktorý doniesol nahradili aspoň troch ludí a tak sa nám robilo dobre. K našej skupinke sa okolo obeda pridal ešte Ludvik Krčmárik, ktorý nás raz za čas prekvapí svojim prýchodom a veľmi ochotne nám pomáha. Veliká vďaka mu za...

Stará garda opäť narástla

07.06.2011 12:37
    Po piatkovej večernej akcii, kedy sme v dvojici (Igaz, Magdolen) rozširovali prienikové miesto v Merkaptánovej pukline, sme v nedeľu uskutočnili ďalšiu meračskú akciu. Čo sa týka rozširovania, diery nám vypracoval brat Holúbek ešte pred mesiacom a patrí mu za to naša vďaka. Všetky sme poctivo zrušili, avšak bude treba ešte aspoň jedna takáto akcia, aby sme s prechodom do nových častí boli spokojní. Narobení zo sobotňajších stavebných aktivít sme...

Správa o posledných dvoch víkendoch

24.05.2011 12:26
Za dva víkendy sa udialo veľa v živote Speleo Bratislava. Predminulý víkend v piatok (13.5.), počas nočnej akcie sme s Petrom Magdolenom a Radkom Nevařilom stabilizovali body v ešte nezameraných priestoroch v Starej Garde (v Turčianskej záhrade a v chodbe z pudingového dómu k Dvom strážcom). Navŕtaných bolo asi 20 bodov. Podarilo sa nám prekonať aj dvoch strážcov bez ich poškodenia. Za nimi je priestor s rozmermi asi 2x3 metre, no bez...

Príprava na obkladanie vonkajších stien

09.05.2011 12:45
V sobotu po príjemnej prechádzke a kontrole priehrady nad jaskyňou Ananáska sme o jedenástej s Čárom dorazili na základňu. Tam dovtedy už Tomáš s Vladom osadili krajné laty na stene chatky smerom k lúke a natiahli šnúru, podľa ktorej mali ísť ďalšie laty. Eva s Dankou natierali dosky, ktoré ráno priviezli jaskyniari z Plaveckého Podhradia. Na základni bol aj Radovan s deťmi a neskôr sa pridala aj celá rodinka Dana Moravanského, takže...

Možné prepojenie jaskýň

03.05.2011 08:38
      Po štvrtkovej dokumentačnej akcii sa s Petrom Holúbekom večer presúvame do Borinského krasu. Cestou berieme Paľa Pokrievku ml., navečeriame sa v reštaurácii Zorno v Lozorne a po zotmení už kúrime na základni. V piatok ráno počkáme Csabu a spoločne ideme do Majkovej jaskyne, kde na jednom z najnižších miest pri Učiteľskej pukline umiestňujeme lavínový vysielač. Polohu volíme pri križovaní chodieb, aby rádiové vlny mohli ísť do...

Práca vo štvorici

02.05.2011 09:34
Sobotňajšia akcia na stavbe základne prebehla v komornej atmosfére: robili sme len štyria (Eva a Tomáš Ďurkoví, Vlado Mucha a Csaba Igaz). Dvaja jaskyniari (Peter Čarný a Palo Červeň) nám pomohli na začiatku a na konci dňa (pred odchodom a po príchode z exkurzie so štyrmi záujemcami do Starej Gardy) s presúvaním lešenia. Eva s Vladom sa postarali o úpravu obkladových dosiek: napenetrovali vnútorné strany a natierali vonkajšie strany. Tomáš...

Plodný víkend aj v jaskyni

26.04.2011 17:28
    Po sobotňajšej stavebnej aktivite sme na nedeľu naplánovali akciu do jaskyne Stará garda. Ako stavebníci odišli, na meračskú akciu ostávalo málo ľudí a preto sme zvolili prípravu merania, inými slovami osadenie pevných bodov. V jaskyni sme pôsobili v dvojici (Csaba Igaz a Peter Magdolen) a postupne sme s pomocou akumulátorovej vŕtačky osadili 20 pevných bodov v hlavnom ťahu až po koniec jaskyne. Počas osádzania bodov sme preskúmali časť...

Víkend 15.-17.4.2011

18.04.2011 16:13
                V piatok okolo tretej sme sa zastavili (Radko Nevařil a Csaba Igaz) v klubovni a naložili sme plechové skrine a ďalšie materiály do dodávky. V Karlovke sme sa rozdelili, že si ideme pobaliť veci na víkend. Na Košariská sme vyrazili okolo šiestej spolu aj s Marcelom Adamom. Cestou sme v Lamači nakúpili linoleum do chatky, v Stupave sme nakúpili jedlo na víkend...

A zase o krok ďalej

12.04.2011 11:54
  V piatok vyrážame na Borinku vo večerných hodinách v zložení Marcel Adam, Csaba Igaz a Martin Kučera. Po príjemnej prechádzke sa ideme najesť k Janke.             V sobotu prichádza Ľubo Sliva a následne Tomáš a Eva Ďurkovci, Vlado Mucha a napokon Radko Nevařil. Celí deň pracujeme a z raňajšej stavby sa na večer stáva rázom obytný priestor. Začalo sa vypratávať všetko, čo bolo...

Nabitý víkend: Stavba základne a návšteva jaskýň (1.-3.4.2011)

04.04.2011 15:12
Celá víkendová akcia sa pre mňa začala asi o pol siedmej v piatok, kedy ma Radovan Dočolomanský vyzdvihol v Karlovej Vsi. Prišiel s dodávkou, lebo sme mali v pláne vypratať čo najviac vecí z klubovne a odniesť ich na základňu na Košariská. Na mieste v klubovni nás už čakal Peter Čarný, ktorý stihol do nášho príchodu nejaký materiál už aj pripraviť na odvoz. Naložili sme dodávku tak, aby sme ju maximálne využili a vydali sme sa na základňu. Čáro...

Jeden pekný pracovný víkend (25.-27. 3. 2011)

29.03.2011 15:34
                Z Borinky na Košariská sme vyrazili (Marcel Adam, Csaba Igaz, Michal Vrabec) o 23:30. Po nočnom prechode cez zrúcaninu hradu Pajštún, na Košariská sme dorazili okolo pol druhej v noci. Najedli sme sa v Zapadnutom kúte v spoločnosti Dominiky a René a okolo tretej v noci sme sa na základni uložili do spacákov. Zobudili sme sa až na príchod jaskyniarov okolo...

Víkendová práca na základni (19.-20. 3. 2011)

23.03.2011 16:42
Pracovná akcia v súvislosti s dostavbou základne na Košariskách tento týždeň sa začal v sobotu, okolo jedenástej doobeda. Naštartovala ju príchod Evi a Tomáša Ďurkových spolu s Radkom Nevařilom. Pod vedením Tomáša sa primontovali vodovodné rúry, dostierkoval sa sadrokartón v podkroví, natreli sa steny na poschodí a pripravili sa káble na osvetlenie v podkroví, aj na prízemí. Napojila sa elektrina z vonkajšej rozvodovej skrine, čo znamená, že po...

Jarné práce na chatke

15.03.2011 19:12
Nakoľko teplota ovzdušia bola v sobotu priaznivá, pokračovali sme v prácach na chatke. Evka Ď. dokončila špárovanie sádrokartonových dosiek v najvrchnejších priestoroch chatky. Povysávala uložené OSB dosky a vytmelila špáry. Vrchný priestor je pripravený plniť funkciu skladu. O poschodie nižšie Radko N. dokončil špárovanie sádrokartonových dosiek a opravil stenu okolo strešného okna. V spodnej časti Tomáš a Eva Ď. nahodili omietku a Michal H....

Ďalšia noc v Garde

14.03.2011 19:05
V piatok 11. 3. sme po ľahkej večeri na základni vyrazili okolo pol deviatej do jaskyne. V trojici sme zostúpili aj s vŕtačkou do Merkaptánovej pukliny a stabilizovali sme body na meranie. Používame natĺkacie skrutky v hmoždínkach o priemere 6 mm a naša stará akumulátorová Hiltka zvládne okolo 20 dier. Takže asi toľko bodov sme osadili a došli sme tak do polovice Nových objavov – ku kučeravým kvapľom. Do odbočiek sme zatiaľ nedali žiadne body, to nás ešte...

Podlaha v podkroví

09.03.2011 16:11
Sobotná pracovná akcia sa začala o ôsmej hodine pred Baumaxom v Lamači. Tu sme zakúpili podlahové drevotrieskové dosky s perodrážkou, chýbajúcu OSB dosku a tatranský profil. Všetko naložili, odviezli na chatku kde o 10:00 bolo všetko vyložené vrátanie potrebného náradia. Tomáš vykonal kontrolné merania pravouhlosti stien a vyjadril kladný záver. Nasledovalo čistenie pracoviska a odstraňovanie starých strešných plechov ktoré dočasne slúžili ako podlaha. Keďže steny niesu ideálne rovné tak bolo...

Mimoriadny objav v Borinskom krase

08.03.2011 09:15
  Jedna z najvýznamnejších jaskýň Borinského krasu – jaskyňa Stará garda nás cez víkend pustila ďalej. Objav to nebol náhodný, predchádzali mu roky tvrdej driny.    Jaskyňa, ktorá bola objavená v r. 1958 sa už pár mesiacov po nájdení zavalila a znovu sme ju otvorili až po viac než 20 rokoch, v júni 1991. Napriek ďalším 20 rokom činnosti, úspechy tu boli len čiastkové, najviac sa podarilo postúpiť na dne, keď sa pôvodná hĺbka z čias Jána Majku zvýšila zo...

Spoločná akcia so skupinou Plavecké Podhradie

28.02.2011 18:49
        Speleo Bratislava udržuje so sesterskou skupinou z Plaveckého krasu nadštandardné vzťahy, ktoré sa prejavujú vzájomnou účasťou na pracovných akciách. Tak tomu bolo aj tento víkend (25.-27.2.2011), keď Záhoráci zareagovali na naše pozvanie a v sobotu doobeda prišli na našu základňu. Tam už bolo relatívne teplo, veď sme kúrili od piatkového večera. Na akciu sme sa neponáhľali, najprv sme uvarili polievku a popri tom sme...

Konečne objav! (11.-13. 2. 2011)

15.02.2011 11:38
Nabalení zásobami na celý víkend sme na základňu na Košariskách dorazili (Marcel Adam, Csaba Igaz, Martin Kučera a Radko Nevařil) okolo siedmej večer.  Zakúrili sme, najedli sa a okolo deviatej večer sme vyrazili na prvú pracovnú akciu na dno Starej Gardy. Chceli sme vyskúšať aj opravený enel spolu s novým vrtákom. Pravdupovediac akcia mohla dopadnuť všelijako. Buď enel bude fungovať dobre, a spravíme kus roboty, alebo nás sklame a možno vyvrtame jednu dieru. Na...

Akcia 21. - 23. 1. 2011

25.01.2011 16:01
V piatok prichádzajú Peter Magdolén, Csaba Igaz a Ondrej Trávnik na chatku a vo večerných hodinách spravia akciu do Merkaptanovej pukliny v Starej Garde. V sobotu Prichádza Tomáš a Eva Ďurkovci a Martin Kučera s Hankou Bučekovou. V priebeho dňa sa venujeme stropnej časti na poschodí a drážkovaniu stien pre vodovodné trubky. Večer končíme o pol siedmej a o hadinku vyrážame v dvojici (Kučera, Magdolen) do Merkaptanovej pukliny, kde sa snažíme využiť dve vŕtačky k ďalšiemu postupu. V nedeľu sa...

Nástup v Starej garde (6.- 7. 1. 2011)

11.01.2011 17:18
Po trištvrte roku konečne vyrážame na pracovnú akciu do jaskyne Stará garda. Cieľom je zaútočiť na samé dno a na tento účel máme so sebou dve vŕtačky. Pred jaskyňou sa zdá všetko v poriadku, potrubím tečie málo vody. Avšak už počas zostupu nás zaskakuje silná sprcha v Čiernom dome. Vody stále pribúda a v plazivke pred záverečnou studňou tečie riadna riava. Rozhodujeme sa neriskovať a volíme náhradný program. Kamene pokladané v medziskládke na začiatku plazivky...

Predvianočné teplo na základni

21.12.2010 12:56
V sobotu 18.12.2010 sme zavŕšili tohoročné práce na stavbe jaskyniarskej základne. Bolo to len v trojici: Tomáš a Eva Ďurkoví a Radko Nevařil.  Na nový komín sme napojili staré kachle a ja som mala tú česť zapáliť prvý oheň. Ťah bol úžasný a praskot dreva bolo počuť aj keď sme stáli pred chatkou. V relatívnom teple (podarilo sa nám vykúriť chatku  na 3°) sme dokončili uloženie sklennej vaty a skúsili natiahnuť fóliu. Priniesli sme ...

Pomaly ukončujeme stavbu, no ešte zďaleka nie dokončujeme

13.12.2010 10:13
 Dňa 11. 12. 2010 sme našu pracovnú akciu sústredili na zateplenie strechy a podbíjanie pohľadových častí krovu. Tým sa chatka uzatvára a nastáva čas pre interiérové práce. Pracovalo sa z Tatranským profilom  a sklenou vatou, takže navečer sme toho mali plné zuby. Zišli sme sa opäť v skalnej zostave: Tomáš a Eva Ďurkový, Vlado Mucha, Radko Nevařil, Csaba Igaz, Marcel Adam a Martin Kučera.

Na chatke je o ďalšie poschodie viac

07.12.2010 08:39
V sobotu 27.11.2010 poobede sme prepojili prízemie s podkrovím. Uskutočnilo sa to namontovaním schodišťa. –Táto informácia je krátka no samotná príprava a výroba schodov bola dlhá a nie celkom jednoduchá a preto by som rád predstavil, čo sa za týmto malým (veľkým) dielom skrýva.             Prvá myšlienka, že schody budem robiť ja vznikla už možno pri samotných začiatkoch budovania chatky. Keďže som sa takouto...

Vikend: 3.-4.11.

05.12.2010 17:18
Na chatku som sa dostal po pomali dvojhodinovej ceste z Borinky na Kosariska, okolo štvrtej poobede. Do zotmenia sa mi nepodarilo odhrnuť ani sneh, ktorý miestami už v piatok dosahoval 40 cm. Po rannom príchode Evi a Tomáša Ďurkovcov a Vlada Muchu sme sa hneď pustili do práce. Pripevnili sme laty na vonkajšiu stenu chatky tesne pod strechou, na minulý týždeň ukotvené závitové tyče. Nasledovalo natieranie krokiev, súčasné meranie a rezanie paluboviek a ich priklincovanie na jednej strane k...

Meranie v Sedmičke a exkurzia v Garde.

24.11.2010 10:32
  S príchodom krátkych a chladných dní, keď sa už ťažko robí na stavbe sme obnovili akcie do jaskyni Sedmička. Prvotným cieľom je nanovo premerať jaskyňu. Dôvodov je viacero. Stará mapa vznikala ako študentský projekt v polovici 80. rokov a primárne meračské dáta sú už niekde zapatrošené. Meračské body boli stabilizované len pre hlavný ťah a dosť chodieb nebolo zameraných. Ak dnes chceme poznať aktuálnu dĺžku jaskyne, neostáva nám nič iné, len nanovo premerať starý...

Práca v pätici: sobota, 20.11.2010

24.11.2010 09:55
V sobotu 20.11.2010 na domci pokračovali stavebné práci len v pätici. Tomáš a Eva Ďurkovci, Vlado Mucha, Peter  Magdolén a Ondro Trávnik. Dokončili sme priečky v kúpelni,  dopreťahovali sme káble na poschodí  a na vonkajšie osvetlenie. Začali sme na poschodí nahadzovať konečnú omietku. Peter namoril podmurovkové trámy.  Skoré zotmenie nepridáva  však na pracovnom eláne. E.Ď.

Osadenie okien na základni

16.11.2010 14:10
  Aj keď niektorí z nás (O. Trávnik, P.Magdolén, M.Adam, Cs. Igaz) už boli na základni v piatok večer, robiť sa začalo až v sobotu. Po príchode R. Dočolomanského a P.Čarného sa začalo s osádzaním okien v pivnici, čo sa dokončilo až na večer s oknami na chatke. Medzi tým, po príchode E. a T.Ďurkovcov, M.Kučeru, V.Muchu a R.Nevařila sa dokončovala omietka v podkroví a pokračovalo sa v omietaní vnútorného priestoru chatky. Súčasne sa...

Záver sezóny 2010

15.11.2010 13:52
Tradičný záver sezóny sa tohto roku konal pomerne neskoro, ale počasie akcii prialo a zúčastnení boli spokojní. Pretože všetky financie požiera výstavba novej základne, poňali sme oslavy skromnejšie a ako hlavné jedlo nebolo zvyčajné pečené prasa, ale guláš klasického typu. Úlohy kuchára sa zhostil Dalibor Vojta, o kvalite pokrmu svedčí to, že sa pomerne rýchlo v sobotu zjedol a len málo ľudom sa ušla dupľa.     Pracovná akcia započala už v piatok...

Jaskyňa Sedmička:zážitky

05.11.2010 13:14
S kamarátom Cyrilom sme si povedali, že by bolo fajn zbehnúť pozrieť nejakú jaskyňu. Tak som napisal e-mail Petrovi Magdolenovi, vedúcemu klubu jaskyniarov z Bratislavy. Dohodli sme sa na nedeľu, okolo obeda. Aby sme nešli do jaskyne len dvaja, tak Cyril zavolal ešte ďalších dvoch kamarátov. Navrhol som nech ideme na bajkoch, že to bude rýchlejšie. Keď sme sa mali stretnúť chalani volali že idú autobusom. Tak som na nich musel čakat asi hodinu, kým prišiel autobus. Cesta na Košariská nám...

Už omietame...

26.10.2010 13:33
Počas posledných dvoch vikendov sa jaskyniari Speleo Bratislava už tradične venovali  stavebným prácam na základni. V piatok, 15. Októbra, jaskyniari z OS Plavecké Podhradie pokryli takmer celú plochu strechy strešnou krytinou. V sobotu (16. októbra) sa robilo debnenie okolo dverí v pivnici aj na chatke a nasledovalo ukotvenie zárubní do betónu. Na poschodí sa vytiahli štíty a tým sa uzavrel priestor pod strechou. Tomáš v rámci prípravy na natiahnutie...

Vizualizácia jaskyniarskej základne

19.10.2010 08:53
Tomáš s Evou nás v sobotu príjemne prekvapili, keď nám doniesli vizualizáciu našej budúcej základne. Konečne máme pred sebou obraz, ku ktorému sa budeme snažiť približiť skutočnosť. Či sa nám to podarí závisí od rôznych vecí, napríklad od našej finančnej rezervy, ale aj od názoru ostatných staviteľov základni. Preto dúfame, že členovia sa vyjadria, či  sa im predstava základne páči. Za konštruktívnu kritiku vopred ďakujeme.

Dúfame, že čoskoro pod strechou.....- víkend 8. – 10. 10. 10

11.10.2010 17:20
  Stavba jaskyniarskej základne na Košariskách nadobúda stále konkrétnejšiu podobu, čo aktívnu skupinu z radov Speleo Bratislava napĺňa radosťou. Z úcty nad prejavenou ochotou sa takmer každý víkend stretávať a na svoj vlastný úkor si čerpať dovolenku menovite spomeniem mená, ktorým patrí a vždy bude patriť vďaka: Tomáš a Eva Ďurkovci, Radko Nevařil, Martin Kučera, Radovan Dočolomanský, Vladimír Mucha a sympatizant, no, ako viacerý dúfame aj budúci člen Csaba...

Budovanie základne II

05.10.2010 12:58
Tento víkend sme strávili v duchu dobrej nálady a dobrého pocitu z vykonanej práce. Práca bola tak dobre organizovaná, že súčasne sa robilo na viacerých frontoch, bez zbytočných prestojov. Akciu sme začali v piatok stávaním komína. V sobotu doobeda sme robili debnenie pre horný veniec z vopred pripravených dielcov, osádzalo sa železo a pripevnili sa závitové tyče, ktoré budú niesť pomúrnicu. Poobede sa vylial veniec a súčasne sa pokračovalo v stavaní komína a...

Budovanie základne

26.09.2010 18:37
Hlavnú činnosť členov Speleo Bratislava už niekoľko mesiacov predstavuje budovanie jaskyniarskej základne na Košariskách. Tento víkend sme mali za úlohu domurovať stenu na poschodí a tak pripraviť chatku na vyliatie druhého venca, ktorý už bude mať za úlohu niesť pomúrnicu.  Ak nám bude priať aj počasie, stavať strechu môžeme začať už o dva týždne.

Obnovené pracovisko v Starej garde

21.09.2010 12:00
  S príchodom zimy sme ukončili práce na prestavbe základne a viacej sme sa začali venovať podzemiu. Revízna prehliadka jaskyne Stará garda koncom novembra spolu s dvomi mladými adeptmi upriamila našu pozornosť na opustené pracovisko Fragment meandra. Na tomto mieste sme začali kopať hneď po znovuobjavení jaskyne v roku 1991. Pretože sme tu nedosiahli rýchly objav, po asi ôsmich akciách sme sa na jar 1992 presunuli na iné lokality a ostala tu vykopaná chodba...