Na chatke je o ďalšie poschodie viac

07.12.2010 08:39

V sobotu 27.11.2010 poobede sme prepojili prízemie s podkrovím. Uskutočnilo sa to namontovaním schodišťa. –Táto informácia je krátka no samotná príprava a výroba schodov bola dlhá a nie celkom jednoduchá a preto by som rád predstavil, čo sa za týmto malým (veľkým) dielom skrýva.

            Prvá myšlienka, že schody budem robiť ja vznikla už možno pri samotných začiatkoch budovania chatky. Keďže som sa takouto prácou niekoľko rokov zaoberal, bolo mi samozrejmé, že táto časť stavby bude mojou úlohou.

            18.10.2010 bolo dovezené drevo – borovicové a smrekové fošne z podlahy starej chatky do Devína kde prebiehala samotná výroba schodišťa. Drevo bolo dostatočne vlhké tak som ho nechal ako tak preschnúť. Po večeroch som pracoval na projekte. Možností bolo viac a po konzultáciách v klube sa rozhodlo pre tú najsprávnejšiu. Tomáš vytlačil šablóny v skutočných rozmeroch, čo veľmi pomohlo pri prekresľovaní tvarov a presných rozmerov na dielce ktoré bolo potrebné polepiť z dosť zlého a hlavne od klincov deravého dreva. Zlepené dielce, spolu 12 stupňov, jedna podesta, 6 schodníc a 5 podstupňov som opracoval do tvarov a rozmerov podľa výkresov. 25.11. bolo všetko vyrobené a mohol som natierať všetky dielce rovnakou farbou ako sú a budú všetky drevené prvky v chatke. V deň montáže 27.11. krásne nasnežilo a zima bola takisto poriadna. Tomášov UAZ zachránil situáciu a dotiahol šmýkajúcu sa dodávku až k chatke. S Andrejom- kolega z práce, sme v chladnej chatke skladali dielec po dielci a v podvečerných hodinách ako prvá na poschodie vystúpila Eva.

            Schody sú hotové, treba si ich šetriť –to znamená nechodiť po nich v špinavých topánkach!!! Detaily a zábradlie dokončím v teplejšom období alebo keď sa bude kúriť.

 

Chcem sa poďakovať všetkým zúčastneným osobám ktoré pomohli pri realizácii tejto ďalšej časti jaskyniarskej základne, menovite: Andrej Rakoš, Andrej Spišiak, Tomáš Komrska, Tomáš a Eva Ďurkovci, Vlado Mucha a mojej manželke Hanke.

Radovan Dočolomanský

Fotogaléria: Na chatke je o ďalšie poschodie viac