Tatry

Prvý jarný výjazd do Tatier 2020

09.06.2020 22:31
Už viac rokov začíname sezónu v Tatrách na prelome mesiacov apríl/máj. Tento rok to zo zrejmých príčin nebolo možné,  pridal sa k tomu aj chladný máj, kedy neraz nasnežilo aj v nižších polohách, a tak sme sa na záujmové lokality dostali až v prvých júnových dňoch....

Posledná Tatranská akcia 2019

12.12.2019 19:52
Posledná tohtoročná akcia v Belianskych Tatrách bola krátka, ale predsa priniesla poznatky ktoré nám nedajú pokoj do najbližšej jarnej akcie. Výsledkom našej práce na spomínanej lokalite je objasnenie smeru postupu s vyhliadkou na postup do voľných priestorov s intenzívnym prievanom....

"Trápenie nekončí"

22.11.2017 21:43
Touto vetou označil P. Magdolen v novembri 2015 objav Portlandského dómu a ďalších priestorov, dokopy viac ako 120m nových chodieb v Sedlákovej diere. To sme však ešte netušili aké ďalšie "trápenie" nás po objave, zameraní a prebádaní týchto priestorov čaká. Pravdepodobne poslednú akciu do...

Letné sústredenie v Tatrách roku 2017

11.10.2017 21:33
Ako každý rok i tento sa konalo viactýždňové sústredenie členov Speleo Bratislava v Belanských Tatrách. Termín určili najmä P. Filipčíková a P. Ševčík, ktorí sa ho zúčastnili v celom rozsahu a to od 19.08. do 03.09.2017. V týchto termínoch sa následne pridávali aj iný členovia SpeleoBA, kamaráti z...

Prvé letné Tatry a malá oslava

18.08.2017 14:42
Prvý tohtoročný letný výjazd sme zvolili trochu netradične a neskoro - od 28.7. do 31.7. Príčinou bol skorší termín JT a málo času na takúto akciu v júny. Na druhej strane sa nás tu zišlo "ako hadov" a tento termín mal nakoniec aj svoj reálny dôvod. V piatok (28.7.) po 21:00 sa už v našom klasickom...

Nové v Starých...

18.05.2017 00:25
Tak ako každú jar i túto sa vraciame do úpätia Nového vrchu ako sťahovaví vtáci. A hoci počasie nám tentokrát nepraje, hora má s nami iné úmysly a je k nám štedrejšia...   Piatok (5.5.2017). Okolo deviatej večer sa na chatu Muráň v Podspádoch začíname pomaly trúsiť v už určitej "klasickej"...

Októbrové Tatry

01.11.2016 17:23
Počas nášho dlhoročného pôsobenia sa ustálil jesenný termín výjazdu do Tatier na polovicu októbra. Pôvodne to bolo dané tým, že už skončila jelenia ruja, kedy sme sa nemali pohybovať v pásme lesa. Teraz už obmedzenia vzhľadom na jeleniu i kamzičiu ruju v povolení nemáme, no októbrový...

Prvé tohtoročné Tatry - jún 2016

28.06.2016 01:01
Zvyčajne zahajujeme tatranskú sezónu v máji. Aj tento rok sme pôvodne zvolali akciu v polovici mája, avšak kvôli daždivému počasiu sme ju pár dní predtým odvolali. Ďalší voľný termín sa ukázal až po Speleoškole. Viacerí jaskyniari ale už mali tento víkend obsadený, tak sme sa na prvom...

Mohutná akcia v Belianskych Tatrách

25.11.2015 17:41
Pre rôzne pracovné povinnosti a celkovú zaneprázdnenosť sme v Tatrách neboli takmer tri mesiace. Možno práve preto sa na dopredu ohlásenú novembrovú akciu nachystali všetci relevantní jaskyniari. Zišli sme sa už v piatok večer v tradičnom ubytovacom zariadení Muráň na Podspádoch v počte 12 ľudí. V...

Predlžený víkend v Tatrách

06.09.2014 09:05
Ešte v júli pred JT sme ďalšiu akciu v Tatrách naplánovali na koniec prázdnin, kedy je priaznivé rozloženie štátnych sviatkov – štyri dni voľna. Hoci veľa jaskyniarov sa už pripravovalo na nový školský rok alebo si ešte užívali dovolenky s rodinami, nazbieralo sa nás dosť na hodnotnú...

Denivelácia 100 m v Sedlákovej diere

08.07.2014 15:29
V poradí tretí tohtoročný výjazd mal ako prioritu zameranie Studne (komína) s ozvenou, ktorú minulú akciu vyliezla dvojica Juro s Máriom za asistencie Jura Míšaného.  Účasť na akcii už tri týždne vopred sľúbil predseda Holúbek, istý bol tiež tréner, avšak ďalší tradiční...

Úspech v Sedlákovej diere

05.06.2014 17:02
Druhý tohtoročný výjazd do Tatier sme naplánovali na koniec mája. Celý predchádzajúci týždeň sme sledovali predpoveď počasia, všetky programy neveštili nič pozitívne, v modeloch sa striedali celodenné dažde s intenzívnymi prívalmi. Nakoniec však skutočnosť predčila všetky očakávania...

Sedláková diera

08.11.2013 09:33
19.1.2013 sa v Sedlákovej diere konala pracovná akcia, ktorej sa zúčastnili jaskyniari z viacerých jaskyniarskych skupín. Pracovnú akciu v technickom denníku Mario Olšavský hodnotí nasledovne: V jaskyni boli vykonané dve paralelné akcie. Jedna partia (Huťka & Míšaný) prekopávali...

Hore studňou v Sedlákovej diere

17.09.2013 08:56
Septembrový výjazd do Tatier mal za cieľ postúpiť v jaskyni Sedláková diera. Do Podspádov, na miesto ubytovania, prišli Radko Nevařil, Juro Míšaný a Ľuboš Janeček v štvrtok večer, ja som sa presunul z Tatranských Matliarov až v piatok ráno. Po neskorších raňajkách sme...

Sedlákova diera sa otvára

19.12.2012 13:12
Decembrový výjazd do Tatier konečne priniesol očakávaný úspech. Z Bratislavy sme vyštartovali v piatok ešte za svetla a hoci sme sa zastavili iba v Zelenči a Liptovskom Mikuláši (krčma Váh s nefalšovanou atmosférou IV. cenovej), na Podspády sme dorazili až okolo...

Belanské Tatry – čiastkové postupy

21.11.2012 16:18
Dlhodobo máme zistené, že v polovici novembra býva v Tatrách relatívne teplo a prevažne bez snehu. Na rozdiel od minulých rokov, teraz padol 17. november na sobotu a ak sme chceli využiť dva dni na celodenné akcie, museli sme si vziať jeden deň voľna. Rozhodli sme sa pre...

Kopáčska akcia v Tatrách

23.10.2012 16:20
Po minulej úspešnej akcii ostali v oboch navštívených jaskyniach (Sedlákova diera a J. štyroch medveďov) nádejné miesta a zdalo sa, že krátka akcia prinesie všade rýchly postup. Ako obvykle, zdanie klame. Do terénu sme nastúpili z Podspádov v sobotu po raňajkách....

Nová jaskyňa v Belianskych Tatrách

04.09.2012 19:29
Pekné počasie v závere prázdnin sme využili na ďalší výjazd do Tatier. Vyrazili sme v stredu 29.8. poobede a neskoro večer sa ubytovali v tradičnom miesta u Dzurillu na Podspádoch. Vo štvrtok ráno sme podľa plánu naplnili hlavný cieľ výjazdu, a to zameranie objavu...

Slnečný víkend v Tatrách

02.11.2011 17:35
Už viac rokov využívame termín v druhej polovici októbra na pracovný výjazd do Tatier. Príčinou je obvykle stabilné počasie a koniec jelenej ruje, keď sa môžeme v teréne pohybovať bez obmedzenia.  Akcia začala vo štvrtok 27.10., kedy sme sa presunuli Slovenskom na tradičné...

Novembrová akcia v Tatrách

05.12.2010 17:17
Pretože mierna jeseň pokračovala aj ku koncu novembra, podujali sme sa ešte na jeden výjazd do Tatier. Na Podspády sme ako obvykle prišli vo štvrtok neskoro večer a ako obvykle, domáci nás uvítal dobrou polievkou. Piatková akcia bola hodnotná a smerovala do rozpracovaného miesta vo Veľkom...